2

Mina föräldrar.
 
Mamma, min underbara mamma.
Kvinnan som gav mig mitt liv och som försökt sitt bästa under de femton år jag levat.
Hon har inte kunnat ge mig allt jag vill ha, för hon var ensamstående med ett litet stöd från min pappa.
Även fast hon är sjuk så är hon den starkaste personen jag känner ibland, de renaste guld borde hennes hjärta bestå av!
Jag kan säga att jag älskar henne hundra gånger om dagen men order 'älskar' är ibland för tunt, avgudar passar bättre ibland.
Den här kvinnan som kämpar för sitt liv, mitt liv och vårat gemensamma liv får mig alltid att hoppas.
Att jag en dag kommer vara som hon, kanske inte likadan med hennes brister men att min dotter/son också ska se på mig som jag ser på henne. Att jag ska kunna gå med huvudet högt under allt med livet i behåll.
 
Pappa, min konstiga och översnälla far. Kanske jävligt snål också! ♥
Det är han som lärt mig att inte ta åt mig vad folk säger, att jag alltid är bättre än så.
Han är den som alltid stöttat mig, sagt åt mig att bli bättre, att visa vad vi går för.
Han fick mig att kämpa, få mig att inte ge upp. Pappa brukade alltid ha en mattävling med mig när jag var liten, för att jag skulle hålla tyst för jag var ju så babblig och åt knappt. Han vann i början men i slutet så vann jag alltid.
Mina föräldrar skilde sig när jag var tre år men försökte få det att funka ändå, för min skull. Alla ser oftast på skilsmässor med en skeptisk blick, men jag skulle aldrig gå tillbaks i tiden och ändra på att dom skilde sig.
För då skulle jag inte ha det liv jag har nu, även fast pappa inte längre bor i Sverige..♥
Saknar honom såklart, saknar också min lillasyster.
Min pappa, den som alla är rädda för men som egentligen har ett stort hjärta och är lika mjuk som en teddybjörn!
Han som inte kan se mig gråta, Fadern som ringer sin dotter bara för att höra hur hennes dag har varit.
Min far har inte övergivit mig, han är alltid där, bara inte på samma sätt som förut.. ♥
Jag är verkligen pappas lilla flicka, alltid pappa.
Men det är svårt att låta bli, han är en förebild men ändå världens besvikelse ibland ♥
Den här mannen har lärt mig så mycket i livet och de båda har alltid hållt mina ögon öppna för framtiden, se möjligheter i människor och andra saker, att aldrig sluta tro men ändå inte hoppas för mycket.
 
Pussinuss Sarreh ~ ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0