24

Favoritrecept.
 
Jag vet inte om jag har något favortirecept men jag kan skriva ner mitt recept på tacopajen jag brukar göra..
 

Ingredienser

2 msk 500 - 800 g blandfärs
1 gul lök
1 dl vatten
1 påse tacokrydda
1 burk Créme fraiche light
200 g Philadelphiaost light
Riven ost
2,5 dl vetemjöl
1 krm salt
125 g smör
2 msk kallt vartten

Gör så här

Sätt ugnen på 225 grader.
 
Blanda mjöl, salt och smör i en bunke med händerna eller med hjälp av en matberedare.
Tillsätt vattnet och knåda ihop degen. Låt degen vila i kylskåpet innan användning. (ca 5-10 min)
Tryck ut degen i en smord pajform, förgrädda i en 225 grader varm ugn i ca 10 minuter.
 
Sätt ugnen på 200 grader.

Hacka löken och bryn den.
Blanda sedan i kött färsen och bryn tillsammans.
Blanda i tacokryddan samt lite vatten.
Låt puttra tills vattnet nästan är borta.
Låt puttra lite till ;)
Häll blandningen i ugnsäker form.
Blanda Créme fraiche, Philadelphiaost och riven ost.
Täck pajen med blandningen
I ugnen 10-15 min till osten fått fin färg.

Tada, en en tacopaj att dö för! ♥
 
Pussinuss Sarreh ~ ♥
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0