Bang,bang.

Var hälsade alla gudomligt underhållande varelser!
Åke sov som sagt över igår och efter en plågsamt tråkig dag för henne och en väldigt underhållande för mig - vilket betyder att jag blev kär i min bok och läste nästan hela kvällen. Ber om ursäkt för det.
Boken var jävligt bra! Men nog om den dagen.. vi avslutade den iaf bra.. tills jag somnade under den andra filmen, som vanligt.
Idag vaknade jag och läste ut min underbara bok, Åke låg bredvid mig och spionerade slugt. Fick nyss reda på det där förresten - creepy kompis man har..
Vi åt en lyx-frukost bestående av allt vi pallade göra, så som flingor,mackor,apelsinjuice och vindruvor.
Sedan gjorde vi rent bajsfloden - Skalmans akvarium - och halvt spydde under hela processen, för att undvika att spy på varandra så städade vi i skift, hon fick börja. Under tiden så plockade jag in mina kläder och gosade med min prins.
Efteråt så fastnade jag vid Partaj och Café Bärs som var på tv:n, Åke blev lite besviken och tvingade istället ut mig på en "joggingtur".
Jo tjena, det var en kamp om överlevnad när vi joggade över åkern som är framför mitt hus, hon var galen som föreslog det - trodde hon inte kunde föreslå något värre, tills hon sa att vi skulle jogga i skogen.. och därefter över sjön. Tack gode gud hade jag fått nog efter de första två.
På köpet gjorde vi intrång och fick jogga på en normal/jävligt lerig väg upp till den stora vägen.
Fick sporra henne den sista kilometern mellan mitt hus och slottet, känns längre än vad det är. Räknade träd för att peppa henne..bra taktik!
På vägen hem stötte vi på en bil, Åkes reaktion var att kasta sig i första sämsta snöhög av ren panik, vi gav dem iaf lite underhållning på en lagom sen lördag.
Lite sentimentalt snack och gamla minnen delades på den snöfria verandan, sen kom allvaret som gömde sig innanför husets väggar. Religions kunskap.
Vi har ju nationella prov i SO det här året - stryk det, den här tisdagen som kommer.
Så till hjälp har vi repiterat alla grunder och sammanfattningar om de olika religonerna vi arbetat om, mer att jag förhörde Åke, sedan ägde ut henne och med en lång diskussion om de olika religionerna, vilket alltid slutade med att vi pratade om något som typ Sims 2-3,invandrare och messed up laws.
Ikväll blir det väl något annat normalt eller fnittrigt som spårar helt, som att maila lärare.
Kanske skriver lite på min bok (Behöver verkligen arbeta med den!) Vem vet, kanske tvingar Åke att ta med sig ett av kapitlena hem för att prov läsa, vilket hon stönade högt över.
Hoppas du glädjer dig över det här Eliz, mer beskrivande kan jag säkert åstakomma men vem pallar det!
Texten har till och med ditt namn i sig!
Hörs ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0