The Night Before Christmas

And all was still, except for me, the lil'.
I was lying all awake, not catching a single break.
Santa was soon to come, with gifts and joy.
And I deserved it after all I've done, even dating that boy.
Presents unravels, gifts exchanged and songs has been sung.
But nothing beats the joy of family.

Det känns knappt som om julen är här, men imorgon är det den "stora dagen", den som alla barnen väntar på. Hotens, supandets och girighetens tid, som det nu har blivit.
Julen har blivit helt förvrängd, ifrån att skänka gåvor av generiositet till att kräva julklappar av andra, spendera julen hej vilt med vänner eller familj. Där julens tradition är "Kalle Anka".
Men inget av det här har med julens ursprung att göra, sorgligt nog förstör det lite av julkänslan för mig. (Fan ta IB syndrome).

Men har fixat min lilla gran i mitt rum och under den ligger det två paket, ett ifrån min prins själv (min lilla tomte nisse som tassar runt mitt hjärta) och hans föräldrar, blev väldigt chockad när jag fick den och visste knappt vad jag skulle säga förutom tack.. Berättade det för mamma som fick lite dåligt samvete av bristen av julklappar till Daniel.
Lovet som skulle bestå av läxor och Daniel, blev istället fullbokat med shopping i Stockholm (om jag ens har råd efter alla skulderna jag har), kryssning, hem till pappa och sen lite julmys med min älskade Åke ♥
Ska faktiskt strula lite med hennes present nu, går åt helvete säger jag bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0