I just wanna be like you?

I onsdags hade jag dålig täckning pga vädret, det är en av nackdelarna med att bo här, tillsammans med duschen..
Men mamma och jag har kommit överens om att varmvatten ska fixas innan mitt rum, för att få tillbaks mitt varmvatten är mer heligt än ett större rum!
Dels att jag har det rätt så mysigt här, van vid trångt och mysigt, otroligt nog har jag lyckats hålla det rätt så städat! En pedant kanske inte skulle hålla med mig men dom som vet hur mitt rum brukar se ut ser det nog som om vi vore i ett kliniskt rent rum.
Och nu kommer jag uppdatera er om något som säkert halva Sveriges ungdommar som går i nian, om inte mer, redan berättat om, idag hade jag mitt första nationella prov sedan femman! Det var soft, att sitta där med sitt naturgodis och vitamindryck som smakade som utspädd äppeljuice - bättre än inget? - och ha all tid i världen med att läsa häftet och sedan efter våran 30 - minuters bensträckare svara på frågorna, det var piece of cake att skriva men frågan är då, betyder det att jag svarade rätt? Blev jag ens godkänd?
Det får vi reda på senare, som i slutet av en bok..
Vi slutade halv två, lyckligt för alla andra i min klass som faktiskt fick gå hem och njuta av ledigheten, men jag?
Jo jag satt i tysta rummet och gjorde några arbeten, lyckades bli klar med SO:frågorna och ett kapitel i Fysikboken innan det var dags att dra, men till att börja med så var jag inte ensam hela tiden, Pea satt med mig och snackade lite då och då tills klockan fyra nått.. Sedan stack hon hem och jag blev ensam med lärarna som hade konferansmöte - Awesome, det innebär att jag fick nästan hela korridoren för mig själv!
Mitt spotify premium tog slut igår också, vilket fick mig att gå in i en tillfällig koma av panik, inte för att vara överdramatisk men jag använder mitt spotify mer än vad jag använder toapapper. Yep, you heard me.
Så planen är att skaffa det så snabbt som möjligt. För några veckor sen, eller mer en vecka sedan, verkade det som om jag hade hur mycket pengar som helst! Jag skulle ju shoppa på secondhand och nytt smink, men nu verkar allt vara fel kalkulerat, jag måste köpa hygienpartiklar jag inte visste hade tagit slut, mitt spotify, betala räkningen för mina böcker - dom jag beställde i söndags (10 böcker kom jag på nu!) för 784 :- nått sånt.
Allt verkar bara bli fel, men nu ska jag luta mig tillbaks och skriva lite på min novell innan klockan blir för mycket och ännu en dag är förbi. P.s Åh den där jobbiga spotify reklamen! D.s (var det inte så?)
 
Pussinuss Sarreh ~ ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0