Staying home.

Det var synd att jag var sjuk igår när pappa var här men efter att de tvingat mig att äta en hamburgare, och mammas förhör om jag drack mycket under dagen, och att hon hört att någon dött av det.. En tjej i Enhörna tror jag det var som dog i influensan för att hon blev uttorkad..
Men jag har goda nyheter också! Jag mår inte illa längre! Då menar jag spyfärdig, jag mår fortfarande dåligt..
Fast den lyxen kom med ett högt pris, en otroligt smärtsam halsbränna som plågar mig hela tiden. Jag kunde verkligen inte prata, eller jo. Men då var jag tvungen att anstränga mig rejält på vartenda ord som kom ut ur min mun. Vilket fick mig att låta som en robot fast värre..
Mamma gav mig Bafucin emot halsbrännan och nu, 5 tabletter senare, är den någorlunda uthärdlig.
Nu igen har jag inte ätit, för jag är inte hungrig/sugen. Jag har inte heller lämnat min säng.
Och tack gode gud, så kan jag läsa igen!!! Igår när jag väntade på pappa, lyssnade jag efter varenda detalj som kunde påpeka att det var han, eftersom att jag bor bredvid en väg så är det lätt att ta fel. Efter ett tag slutade jag att lyssna så noga -dels för att jag var inne i min tecknade Disney film- så när han ringde på dörren råkade jag välte min laptop så att den ramlade på min hink med vatten..i början trodde jag att den var okej och jag glömde snabbt bort den eftersom att pappa var ute och väntade, när jag kom tillbaks efter att han åkt -emot min vilja, men det var nog bäst så, skulle inte ha orkat prata mer i vilket fall som helst- såg jag att min laptop var avstängd, och vägrade sättas igång. Utan att få panik gick jag och la mig, sen imorse visade det sig att jag hade rätt, ingen större skada skedd.
Men nu ska jag läsa klart min bok och käka frukost, hörs ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0