Pappas flicka

Är hemma hos pappa, länge sen jag tog mig tid, och ork, att åka hit.
Men jag blir så trött, och att vara hemma hos pappa är det mest utmattande jag vet ibland.
Missförstå mig inte, jag älskar att umgås med min pappa och jag älskar mitt lilla monster, men i grunden är hon lite av ett monster, ett jävligt jobbigt och uppmärksamhetssökande monster, förstår min mammas känsla nu.
Och det sliter verkligen på min energi att höra henne hela tiden, gråta, prata, skrika, vilka få mig att skoja med henne, leka med henne, titta på henne. Hon har mitt hjärta men herregud va trött man blir! Tycker därför synd om både min mamma och min pappa, som fick ta hand om mig, som babblade dubbelt så mycket.
 
Var och handlade med pappa innan vi åkte hem till "hemmet av lögner" så nu har jag köpt så att jag kan lagra allt hemma, då slipper man betala på 2-4 månader för nya produkter, dels för att det är "billigare" här.
Pappa och jag ska åka till biblioteket dom här två kommande dagarna för att plugga, och spendera lite tid tillsammans ifred, det kommer nog både bli jobbigt och mysigt. Min lilla pappa har en tendens att skryta om hur bra han var i fysik och matte på sin tid, och då betonar jag på sin tid.
Fast dock så har han ju hjälpt mig med matten när jag var mindre... Och det gick bra.
 
Är så jävla trött... så nu ska jag läsa klart svenska läxan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0