Bättringsvägar

Jag började lovet med en förkylning min underbara pojkvän donerat så fint till mig, han fick snuvan dagen innan han åkte och jag fick den dagen efter han drog, så kunde inte mörda honom för tillfället.
Och dom som känner mig när jag är sjuk kan dra på smilbanden vid minnena, min styrka (om jag haft någon innan) existerar knappt, jag får ont i kroppen och vimlar omkring i huset som ett gnällande spöke.
Trots att jag tappar all ork så har jag lyckats göra lite under den här tiden, även fast jag skulle börja städa och vara klar i söndag så börjar jag inte bli klar förens nu..
Ska snart dammsuga, som tydligen behövs igen, kanske bestämmer mig för att skura golvet också medan jag ändå har den här glöden igång, ett tecken på att min sjukdom börjar försvinna och jag kommer igång med att njuta av lovet.
Och något otroligt hände igår och idag.
Vi börjar med gårdagen, för en gångs skull så bestämde jag mig för att spendera lite tid med familjen framför tv:n, och det var ovanligt mysigt, vi såg drömkåken och diskuterade lite om det, sen såg vi på en gammal film som handlade om en man och hans liv som indian och vit, hur han försökte hitta balans mellan dom två och hur brutala de vita människorna var under den tiden.
Anders och jag skrattade lite åt filmen, och jag kände mig lite som hemma igen.
Idag så skämtade han faktiskt med mig, han sa något till mig. 
Och jag svarade, det kändes helt otroligt, inte som när man pratar med sin förelskelse i skolan (och ja, jag vet hur det är!) utan mer som när en lärare klappar en på axeln och säger att man gjort något extra bra. A+.
Ska också börja lite med 30 dagar, men alla vet att jag aldrig kan hålla igång varje dag utan jag gör en "30 inlägg" istället.
Var länge sen jag hade en och det kanske kan få mig att börja hitta mig själv igen?
 
Bara några avsnitt kvar på gossip girl, en helt dramatiserad serie som jag tycker följer samma mönster hela tiden, alla dejtar någon inom den inre cirkeln, kan inte alla bara dejta någon utanför den?
Ge lite variation mellan alla? Vid det här tillfället så har nog alla haft sex med varandra.
Och dom glömmer bort varandra så enkelt, den enda som i sånt fall har kärlek är Blair,Chuck,Dan, Serena, men dom behandlar den så illa, och dejtar andra emellan pauserna, otrohet, svek, skandaler, Blair och Serena är bästa vänner men dom försöker krossa varandra åtminstone varannan säsong, och det gör inte bästa vänner, verkligen inte.
Men det är lite gulligt att dom håller ihop sin lilla grupp sen säsong ett, fortfarande vänner som ställer upp för varandra vad som en krävs.
Aja.. jag som babblar igen..
 
 
Märker ni något annorlunda med mitt rum?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0